Váltó-sáv Alapítvány
Prevenciós játékok kidolgozása (táblajáték, óriás társasjáték és online játék)
Ismét műhelymunkát tartott a KultúrÁsz Közhasznú Egyesület csapata Debrecenben, 2018. szeptember 5-én. A szakmai találkozó témája volt az EFOP-5.2.1-17-2017-00005. azonosítószámú A közösségi bűnmegelőzés modellje című projekt egyik fejlesztésének a megszervezése, azaz a gamification módszeréhez kapcsolódó játékok (táblajáték, óriás társasjáték és online játék) megtervezése, figyelembe véve azok előnyeit, hátrányait célcsoporthoz való idomulási lehetőségeit.
A játékok fejlesztése során tekintettel voltunk azokra a tényezőkre, amelyek hozzájárulnak a számítógépes játékot bevonó, benntartó hatásához:
- azaz a játék feladatait a célcsoport képességeivel, kompetenciáival egyensúlyban alakítjuk ki, hogy érvényesüljön
a résztvevők sikerélménye;
- egyértelműen meghatároztuk a játék célját, amit kisebb részcélokra osztottunk, annak érdekében, hogy a játékos
ne adja fel idő előtt, valamint hamarabb sikerélményt biztosítsunk;
- kialakítottuk az ideális jutalom-rendszert, amely minden apró teljesítés után, minden esetben pozitív
visszacsatolást eredményez; a jutalmak arányosak a teljesítménnyel.
A fejlesztés során építkeztünk és figyelembe vettünk más gamification gyakorlatokat is (pl.: Okosdoboz, Szociopoly, Debreceni Egyetem óriás társasjátéka stb.)