Váltó-sáv Alapítvány

Prevenciós játékok kidolgozása (táblajáték, óriás társasjáték és online játék)

 

Ismét műhelymunkát tartott a KultúrÁsz Közhasznú Egyesület csapata Debrecenben, 2018. szeptember 5-én. A szakmai találkozó témája volt az EFOP-5.2.1-17-2017-00005. azonosítószámú A közösségi bűnmegelőzés modellje című projekt egyik fejlesztésének a megszervezése, azaz a gamification módszeréhez kapcsolódó játékok (táblajáték, óriás társasjáték és online játék) megtervezése, figyelembe véve azok előnyeit, hátrányait célcsoporthoz való idomulási lehetőségeit.

A játékok fejlesztése során tekintettel voltunk azokra a tényezőkre, amelyek hozzájárulnak a számítógépes játékot bevonó, benntartó hatásához:

- azaz a játék feladatait a célcsoport képességeivel, kompetenciáival egyensúlyban alakítjuk ki, hogy  érvényesüljön

  a résztvevők sikerélménye;

- egyértelműen meghatároztuk a játék célját, amit kisebb részcélokra osztottunk, annak érdekében, hogy a  játékos

  ne adja fel idő előtt, valamint hamarabb sikerélményt biztosítsunk;

- kialakítottuk az ideális jutalom-rendszert, amely minden apró teljesítés után, minden esetben pozitív

  visszacsatolást eredményez; a jutalmak arányosak a teljesítménnyel.

A fejlesztés során építkeztünk és figyelembe vettünk más gamification gyakorlatokat is (pl.: Okosdoboz, Szociopoly, Debreceni Egyetem óriás társasjátéka stb.)